reklama

Komunisti - ani sa ťa nepýtam.

Minulosť ostane vždy minulosťou a pozerať dopredu pod nohy je rozumné aj keď „iba" seješ. No niektorí nevedia čo bolo a niektorí (ktovie prečo) klamú. Volá sa to vraj nostalgia - ako len bolo fajn, keď sa všetci ľudia báli. Napríklad pravdy (Katyň).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)
Obrázok blogu

20 rokov od pádu komunistov.

20 rokov je dostatok času na pochopenie, čo to je komunizmus, socializmus a jeho boľševici. (Kto chce hľadať pravdu, mal a má možnosť informovať sa.)

Povedal som si, že po 17.novembri 2009 sa už na nich vykašlem, aj keď sú všade naokolo a rozhodujú, čo kde uchmatnúť.

Celá nová generácia je tu. Je už hlavne na nich vysporiadať sa so zločineckou skupinou a či ich to baví, nechať sa morálne devastovať.

Január 1977 - triedna hodina na gymnáziu. Prihlášky na VŠ.

Triedny sa jedného po druhom pýtal, ako sú vysporiadaní s náboženstvom. Išlo to niekedy ľahko, inokedy ako z chlpatej deky, no všetci boli vysporiadaní. Dana Kušnierika vyhodili zo školy po Vianociach, za zverejnenie frekvencie rádia Vatikán, nuž nebolo odvážlivca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Otázky sa blížili ku mne.

Poviem pravdu? A budem v háji.

Oklamem? - rozmýšľam. Oklamem, poviem, že som vyrovnaný, veď oklamať komunistov nie je hriech. Už to bolo pri mne. Otázka ma obišla.

Nevedel som prečo, no nestrkal som do toho nos.

Jún 2007 - stretávka po 30. rokoch. Išli sme si s triednym pofajčiť.

Prečo si sa ma vtedy neopýtal na vieru a vysporiadanie sa s náboženstvom." Opáčil som človeka, ktorého si veľmi vážim.

Vedel som, čo povieš, preto som sa ťa neopýtal. Napísal som ti, že si vyrovnaný.

Nebolo by správne, aby komunisti vyštudovali, všetko riadili, a naše deti ostali pri lopate..."

Máj 1988 - ZVT SM 52-12.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vedúci dielne (Madarás - dobrý chlap, bývalý lampasák) s nohsledmi obieha dielňu. Dostal úlohu získať inžinierov-robotníkov do KSČ.

Mnohí odmietli. So strachom. Ešte si rozmyslím? Opýtam sa manželky? Aj by som, ale..

Niekoľkí radi súhlasili, niektorí neradi.

Prišiel ku mne. Oživoval som pamäte a zaúčal Petra Papanca, celkom dobrého šachistu s medzinárodnými ELO bodmi, do tajov radiča pamätí.

Julo, teba sa ani nepýtam"... povedal šéf, „Ale ty čo Peter? Nešiel by si do strany?"

Zbelel a skrútil sa, no netrvalo ani tri sekundy a vyhŕkol:

Ja neviem, čo by Julo povedal!"

Fúúú! „Peťo!"- vravím, „tak za toto ti opravím všetky dosky, ktoré ti nepôjdu."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vedúci (nebol cvok) rýchlým krokom aj s nohsledami odkráčal domŕzať inam.

Aj takto to bolo. I keď je realita iná, ja dúfam, že už nebude.

Július Pšenák

Július Pšenák

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Stále potrebujem niečo zmysluplné robiť. Milujem slobodu a spravodlivosť. Do prírody som ochotný ísť vždy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu