Na MS v hokeji reklama určuje aj kedy sa môže hrať. Je viac ako rozhodca.(reklamná prestávka).
Všetko je však iba dojem. Stačí šikovný ťah administrátora a nepriateľstvo reklamy je naruby.
Mám ciťák, že už rok dva bežia na tv staniciach (Hallmark, Film+, Spektrum, atď..) reklamy na Slovensku v maďarskom jazyku. Možno to v Maďarsku beží po Flámsky a v Čechách po Svahilsky.
Nie je to úžasné? Vôbec ma to neotravuje - veď nič nerozumiem. Je to nádhera.
Zaujímavé je však, že to beží tak dlho. Znamená to azda, že producenti, obchodníci, platcovia - reklamu nepozerajú? Asi áno, kto by tie stupidity pozeral, ale hlavne cieľová skupina - divák, sa nesťažuje.
Môže to teda spokojne pokračovať.
Zo všetkého sa však treba poučiť a dobré veci aplikovať v podobných situáciách.
Navrhujem teda, aby predvolebné spoty, či diskusie kandidátov (momentálne) do europarlamnetu boli povinne napríklad v latinčine (to by niektorí rozumeli, kňazov však málokto berie vážne), prípadne v nejakom neznámom indiánskom jazyku. Mohli by prečítať hoci aj rovnakú stať alebo básničku o zaujímavých pohyboch mravcov.
Čo by sa stalo? Nikto by tomu nerozumel, však aj načo, keď sila slova politika je iba zvírený vzduch tým slovom vyvolaný (Schutz), no vyvolalo by to úsmev (tak potrebný a žiadaný) na tvárach občanov Slovenska.
PS: voľbu poslancov do EU považujem za hanbu volebného systému, kde volič musí voliť stranu a nemá možnosť voliť osoby.